CNN przedstawia Call to Earth – rozbudowaną inicjatywę na rzecz stworzenia zrównoważonej przyszłości

 

W tym tygodniu CNN rusza z Call to Earth, globalną inicjatywą, mającą na celu zaangażowanie społeczności z całego świata w działania dążące do ochrony przyszłości naszej planety.

Równolegle do obszernego informowania na antenie CNN w kwestiach zmian klimatycznych i środowiska naturalnego, Call to Earth za pośrednictwem telewizji, platform cyfrowych i social mediów będzie koncentrować się na pozytywnym angażowaniu się w tworzenie zrównoważonej przyszłości. Przy pomocy tego programu CNN wykorzysta swój globalny zasięg i unikalne dotarcie, aby opowiedzieć inspirujące historie o ludziach, projektach i miejscach, które zwracają uwagę na ważne dla naszej planety kwestie, od zmian klimatycznych po wylesianie.

Call to Earth został stworzony w celu wywarcia wpływu, podniesienia świadomości i zaangażowania społeczności. Te same wartości przyświecają znanemu już nam projektowi CNN Freedom Project, który od ośmiu lat koncentruje się na problemie współczesnego niewolnictwa. Call to Earth to znacznie więcej niż tylko inicjatywa redakcyjna – ucieleśnia zaangażowanie CNN w ochronę planety, współpracę ze społecznościami z całego świata, biznesem, organizacjami pozarządowymi i edukacyjnymi w celu zainspirowania pozytywnych zmian.

Call to Earth powstaje we współpracy z Rolex, jako wspólne zobowiązanie na rzecz zrównoważonej przyszłości. Zaangażowanie Rolex jest częścią wieloletniej inicjatywy „Perpetual Planet”, w ramach której firma ma wspólny cel z CNN – być pozytywną siłą na rzecz środowiska. CNN od dawna jest orędownikiem ważnych spraw i informuje na temat stanu środowiska naturalnego, podczas gdy Rolex prowadził kampanie w tym obszarze w ramach „Perpetual Planet” i wspierał laureatów Rolex – osób, których wkład w poprawę otaczającego ich świata doceniono podczas Rolex Awards for Enterprise.

Dzięki partnerstwu z CNN International Commercial, historie laureatów Rolex zostaną przedstawione w ramach Call to Earth, a Rolex i CNN będą współpracować w zakresie zaangażowania społecznego, wydarzeń i budowania świadomości.

Call to Earth będzie dostępne na CNN International poprzez:

- Cykliczne sekcje Call to Earth, nadawane w ramach programów informacyjnych, analizujących historie dotyczące środowiska z całego świata, często związane z wydarzeniami lub globalnymi akcjami, takimi jak np. Światowy Dzień Oceanów.

- Część programu „Quest Means Business” o nazwie „Answering the Call”, która będzie prezentować sylwetki inspirujących osób, które w istotny sposób przyczyniły się do poprawy stanu środowiska naturalnego.

- Przełomowe filmy dokumentalne z unikalną prezentacją postaci, miejsca lub historii, które zmieniły świat wokół nich. Każdemu filmowi towarzyszyć będzie tygodniowa seria programów dotyczących danego tematu.

Pierwszy dokument, „Ted Turner: Captain Planet”, będzie emitowany na CNN International i zostanie poprowadzony przez dr Sanjaya Guptę. Zbada on niezwykły wkład Teda Turnera w nowoczesny ruch ekologiczny. W filmie będzie pokazany wywiad z Tedem Turnerem, a także wypowiedzi osób, które opowiedzą o zaangażowaniu Teda w ochronę środowiska, w tym Ala Gore’a, Jane Fondy i Billa Gatesa. Nowy materiał o Tedzie Turnerze i jego dziedzictwie ekologicznym zostanie wyemitowany na antenie CNN International w tygodniu po emisji samego filmu dokumentalnego 23 listopada.

Treści cyfrowe i działania w społecznościach będą centralnym punktem Call to Earth, ze specjalnie zaprojektowaną stroną pod adresem www.cnn.com/calltoearth, materiałami wideo, artykułami i interaktywnymi funkcjonalnościami, a także wieloplatformowym storytellingiem dostosowanym do telewizji CNN.

Strona będzie również hubem dla kampanii w mediach społecznościowych, ponieważ CNN wykorzystuje swój ogromny zasięg do podnoszenia świadomości i angażowania publiczności poprzez różne inicjatywy, prezentując działania podejmowane przez jednostki w celu ochrony planety. Ponadto Call to Earth i poruszane w jego ramach tematy będą towarzyszyć CNN podczas najważniejszych wydarzeń oraz będą stanowić część misji CNN w zakresie CSR, zaangażowania pracowników na rzecz środowiska naturalnego.

 

Ellana Lee, Senior Vice President CNN, mówi: „Kryzys klimatyczny i zrównoważony rozwój są być może najważniejszymi tematami tego pokolenia. Ludzie, zwłaszcza ci młodzi, z pasją podchodzą do tych kwestii i jako sieć niestrudzenie pracowaliśmy, aby wysunąć je na pierwszy plan, od Grenlandii po Australię, przez Rosję, Stany Zjednoczone i Antarktydę. Call to Earth oznacza szczególny, nowy etap w naszej działalności oraz uruchamia międzyplatformową, długoterminową inicjatywę, która skoncentruje nasze wysiłki oraz wywrze rzeczywisty wpływ, angażując społeczności i tworząc nowe więzi, aby pomóc wzmocnić pozycję tych, którzy walczą o ochronę planety".

***

O CNN International

Portfolio usług informacyjnych CNN jest dostępne w siedmiu językach na wszystkich największych platformach telewizyjnych, cyfrowych oraz mobilnych i dociera do ponad 425 milionów gospodarstw domowych na całym świecie. Zgodnie ze wszystkimi najważniejszymi badaniami rynku mediów prowadzonymi w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Łacińskiej, CNN International jest numerem jeden wśród międzynarodowych kanałów informacyjnych. W Stanach Zjednoczonych stacja dostępna jest również za pomocą platformy CNNgo. CNN Digital to wiodąca sieć internetowych stron informacyjnych, serwisów mobilnych i profili w mediach społecznościach. CNN jest liderem cyfrowych innowacji. Dzięki inwestycjom w rozwój wielokrotnie nagradzanych produktów cyfrowych oraz nowe partnerstwa strategiczne nieustannie zwiększa swój globalny zasięg, a dzięki dobrej znajomości zachowań obiorców opartej na analizie big data z powodzeniem komercjalizuje te produkty. Stacja od lat zdobywa prestiżowe nagrody dziennikarskie na całym. CNN posiada 41 redakcji oraz ponad 1100 afiliatów na całym świecie, z którymi współpracuje za pośrednictwem CNN Newsource. CNN International jest częścią firmy Turner należącej do Time Warner.

O Rolex i „Perpetual Planet”

„Perpetual” to słowo, które widnieje na każdym modelu Rolex Oyster. Jednak jest nie tylko słowem na tarczy zegarka – filozofia, która ucieleśnia wizję i wartości firmy. Hans Wilsdorf, założyciel marki Rolex, zaszczepił dążenie do doskonałości, która leży u podstaw wszystkich działań firmy: od zegarmistrzostwa po długofalowe wsparcie tych, którzy dążą do przekraczania ludzkich granic.

Od lat 30. XX wieku Rolex wyposaża pionierskich odkrywców w wyprawach do najbardziej odległych i niebezpiecznych miejsc na świecie, oceanów i najwyższych szczytów. Jednak wraz z postępem XXI wieku odkrycia łączące się z eksploracją przetarły szlak odkryciom będącym środkiem do ochrony i zachowania przyrody.

 

Wraz z rozpoczętą w 2019 r. kampanią „Perpetual Planet” marka Rolex długoterminowo angażuje się w działalność naukowców zajmujących się ochroną środowiska. Pierwszymi oznakami tych zobowiązań są wyróżnienia Rolex Awards for Enterprise oraz partnerstwo z Towarzystwem National Geographic i inicjatywą „Mission Blue” Sylvii Earle.